test

test

dinsdag 14 februari 2012

WAWOO3 - korte historiek van de WAW003 voor augustus 2011 - 
Eén van mijn voornaamste hobby's: ligfietsen. Meer specifiek de need for speed op eigen kracht. De waw is een velomobiel van fietser.be, een driewieler ligfiets met een lichte, gestroomlijnde body. 
Ik heb mijn velomobiel 7dehands gekocht 8 mei 2010, de WAW003, de eerste foto is van die dag. De vorige eigenaar was begonnen met de meermaalse verf- en plamuurlagen af te schrapen, en dus de bijna 42kg zware WAW lichter te maken. Hij had ook een nieuwe versie van de neus aangeschaft (bijna 2-3kg lichter dan de originele die ik ook heb (vroeger aangekocht: zie Catrike Speed)), die trouwens fout staat afgesteld. 

 In de zomer van 2010 ben ik zelf begonnen met de verf- en plamuurlagen van de WAW te schrapen, resultaat: ongeveer 4kg eraf geschraapt, serieuze lagen dus!! Op volgende foto's zie je de WAW na de schraapbeurten. Ik heb de oorspronkelijke neus er weer op gezet, die paste beter, stond niet scheef, maar er zaten wel 2 gaten in van een crash van vorige eigenaars.

In september 2010 na de herexamens, heb ik eerst een scheur (20cm) in de rechterbody herstelt met glasvezels en hars. Later heb ik de ruw afgeschraapte WAW een soort van witte grondlaagverf gegeven, wat het uitzicht van de WAW vanop 10meter fors verbeterde! Dan ben ik alleen ermee op reis gegaan en op de 7de dag en na 831km ben ik ter hoogte van het dorp Cerisières overkop gegaan aan 50-60km/h. Oorzaak: slecht achterwiel waarin de achterderailleur is ingeraakt waardoor het wiel begon te slippen.
Gevolg: * Ongelooflijke bewustwording van de veiligheid van de velomobiel (WAW alleszins) (en MET dakje/vizier erop)
* Minieme schrammen en paar builen op m'n hoofd.
* kapotte derailleur, kapotte spiegelhouders, schaven in de body op verschillende plaatsen, scheuren boven de linkerwielkas/ rechterzijbody/ rechterkant van het vizier/ gat bovenaan waar oorspronkelijk een achterlichthouder bevestigd was...
* bus met schroef voor bevestiging van achterstaart weg
Na het ongeval heeft de WAW lang stilgestaan. In november 2010 heb ik een wiel met een Nexus 7v geplaceerd, wat toen meer slecht dan goed heeft gedaan.. 100km en dan weer de garage in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten